No Ordinary Blanket


This is my blanket.

My blanket is not just an ordinary blanket.

My blanket can change into different things.

If I tie it around my neck,my blanket can change into a cape.

“I am Superman!”

If I drape it between two chairs,my blanket can change into a fort.

“I am the captain of my fort!”

If I put it over my head,my blanket can change into a ghost.

“Boo! I am scary!”

If I tie up the corners,my blanket can change into a bag.

“Now, I can carry my toys!”

If I spread it out on the table,my blanket can change into a tablecloth.

“Let’s eat!”

If I roll it up, my blanket can change into a pillow.


“Let me show you how I rest my head!”

See, I told you this blanket is no ordinary blanket.

But, best of all,my blanket can make me warm if it covers me.

I like my blanket!
 



blanket   []  毛毯; 毯子
ordinary []  普通的,平凡的
tie           []   繫上
neck      []   頸,脖子
cape      []  披肩,斗篷
captain  []  隊長
fort          []     堡壘

They defended the fort against enemy's heavy attack.
他們守著堡壘抗拒敵人的猛攻。

ghost  []      鬼

scary   []      引起驚慌的,膽小的;提心吊膽的

spread   []   展開;攤開
Mom spread a new table-cloth on the table.
媽媽在桌上鋪了一塊新桌布


tablecloth   []   桌布
Spread the tablecloth and set the table for dinner.
舖上桌布擺好餐具準備開飯。

pillow   []  枕頭

roll up                    捲起,捲成球狀,包起來
warm  []   溫暖的
cover []   覆蓋

rest   []       使休息

best of all            最棒的是



不普通的毯子
這個是我的毯子。
我的毯子不僅僅是一張普通的毯子。
我的毯子能變成不同的東西。
如果我把它系在我的脖子上,我的毯子能變成一個斗蓬。
“我是超人!”
如果我把它搭在兩張椅子之間,我的毯子能變成一個堡壘。
“我是這座堡壘的首領!”
如果我把它放在我的頭上,我的毯子能變成一個幽靈。
“噓!我是令人害怕的!”
如果我把角繫起來,我的毯子能變成一個袋子。
“現在,我能搬運我的玩具!”
如果我把它在桌子上鋪開,我的毯子能變成一張桌布。
“讓我們吃!”
如果我把它卷起來,我的毯子能變成一個枕頭。
“讓我給你演示我如何使我的腦袋休息!”
看,我告訴過你這張毯子不是普通的毯子。
但是,最好的是,如果毯子蓋著我,它能使我感到暖和。
我喜歡我的毯子!
 

No Ordinary Blanket~線上收聽故事(flash 版本):
http://www.xinzhitang.com.cn/xuexizhongxin/gushi/No%20Ordinary%20Blanket/1.htm






正版可愛Hello_Kitty LED燈吊飾-(全組有5款)Sanrio三麗歐凱蒂貓吊飾單款購買



arrow
arrow
    全站熱搜

    twhinet 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()