1.
Air comes in and out.

When you're sick, you blow me.

When you're bored, you pick me.

What am I?



blow 吹,擤
The wind blew her hair.
風吹動她的頭髮。

pick 挖

 

 

2.
Why could the king only draw straight lines?
(國王為什麼只會畫直線?) 

 
draw  []   畫圖、描繪、拖拉、拔抽、提取
draw drew drawn 
I think it's very well drawn.我認為畫得很好。
Mary drew a house on the paper.瑪麗在紙上畫了一棟房子。
The cart was drawn by two horses.大車由兩匹馬拉著。

He drew me aside. 他把我拉到一邊,有話要跟我私下說。
She went to the dentist to have her tooth drawn. 她去看牙醫拔牙 
I'll draw some money from my account.我要提取一些存款。

 

 




Answer:
1. I am your nose.

nose   []  鼻子

blow one's nose 擤鼻涕
Excuse me, I have to blow my nose. 抱歉,我必須擤鼻涕
He blew his nose hard.   他用力擤鼻涕 
Please wipe your nose. 擦擦你的鼻子吧!
Tom 's  nose was running, and he wiped it with a tissue.  湯 姆用紙巾擦掉流下的鼻涕
a runny nose 不 斷流鼻涕的鼻子
I have a running nose.我正在流鼻涕
Don't pick your nose in front of me. 別在我面前挖鼻孔.
booger   []  鼻屎
snivel    []  或 nasal mucus  []  []  鼻涕(比較文雅的講法)
snot   []   鼻涕(比較粗俗的講法)
Hey, your snot is dripping down.你的鼻涕快滴下來了




更多流 鼻 涕 和 鼻 塞 的英文說法請參閱:
http://education.atnext.com/index.cfm?fuseaction=Article.View&articleID=6991249&issueID=20070423&pageNumber=2






2. He was the ruler. (他是統治者 / 一把尺)

 ruler   (1)統治者;(2) 尺 



 


修改夾式專用~圈圈款
夾式專用的圈圈款,提供有需要將穿式耳環改成夾式的水水們
目前有鍍銀色,黑色,金色,紅銅色~ 


Beauty Credit
可愛乾濕兩用粉餅
保濕型

arrow
arrow
    全站熱搜

    twhinet 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()