close

I Am a Nut

Yes, I might be a big peanut,
Sitting in a small hut.


But maybe I could be what?
Maybe I should be a walnut!


If I were a big brown chestnut,
I would want to be a coconut!


If I were a mutt owned by good King Tut,
Then with clean fur I'd strut and strut!


If I were a girl, my tangled hair would not be cut!
If I were a boy, going home I'd take a shortcut!


But I am still a dreaming little nut,
Sitting on my cold butt!


單字:
nut           核果,堅果
peanut    花生
hut          (簡陋的)小屋
walnut    胡桃
chestnut 栗子
coconut  椰子
mutt        (俚) 雜種狗
strut        昂首闊步
tangled  糾纏的, 混亂的
shortcut 捷徑,近路
butt          屁股



我是一個核果

我或許是粒大花生
坐在小小的陋室裡


但我還能是什麼?
搞不好是個胡桃


若我是顆棕色大栗子
我就會想要當個椰子


若我是善良塔特王的雜種狗
有乾淨皮毛我會昂首闊步走


若我是個女孩,一頭亂髮不會被剪掉
若我是個男孩,回家路上我要抄捷徑


可我仍是愛做夢的小核果
正坐在自己冷冷的屁股上

 

 

 
這首詩摘自: 小時候的英語詩 (2) 


arrow
arrow
    全站熱搜

    twhinet 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()